Welkom op De Trouwe Honden | Inloggen | Registreren Online | Gebruikers: 0 | Gasten: 17
Sponsor van het jaar nu al bekend
din. 2 november 2010 

Wij gaan terug naar zondag 4 februari 2007. NEC heeft net 1-1 gelijk gespeeld in het grootste theater van Nederland, waar FC Hollywood aan de Rijn speelt. Ook dat seizoen werden er weer dreigbrieven uitgedeeld in de bus met alles wat niet mag en wat er gaat gebeuren als er ook maar boe of bah wordt geroepen. De lol van de derby's gaat er voor de supporters steeds meer af. De vele strenge maatregelen leiden tot onderstaande tekst op de website van Legio Noviomagum:

"Tot drie keer toe werden onze voorstellen afgekeurd al afgekeurd door de veiligheidscoordinator van NEC omdat deze te provocerend zouden zijn en er alleen doeken naar binnen mochten die'pro-NEC' waren. Gister nog werd een derde doek, met de tekst 'wij staan in het rood, maar jullie zijn op sterven na dood' geweigerd bij binnekomst in het stadion. Ook deze zou voor de veiligheidscoordinatoren van vitesse te provocerend zijn.

Opvallend was echter dat tijdens deze wedstrijd een spandoek van de sponsor AFAB hing met de tekst: 'NEC geld lenen? bel AFAB'! Een gevalletje van meten met twee maten. Niet dat we er erg wakker van lagen, want een beetje humor kunnen wij altijd waarderen, zelfs van de aartsrivaal. Jammer is wel dat we na een beetje research bleek dat niet alleen tegen NEC dat spandoek onder het uitvak hing, maar ook tegen Roda en AZ, waarbij NEC vervangen was door respectievelijk Roda JC en Scheringa. Zoals alles in Arnep werd dit ook tot op de bodem uitgemolken.

Afgelopen zondag leek het er eindelijk een beetje op dat de verhoudingen zich genormaliseerd hebben en er weer wat meer is toegestaan tijdens de Derby. De actie van Legio Noviomagum met Merab afgebeeld als een klein kind die zijn speeltje weggooit na een aantal jaar, samen met de tekstdoeken over duister geld en onderweg naar zorgen, kon op applaus rekenen in de Goffert. Deze doeken waren tot vorig seizoen nooit goed gekeurd in de Goffert. Zo lijken de jongens van Legio weldegelijk iets bereikt te hebben met hun statement eind vorig seizoen.

Ook in het uitvak waren er twee tekstdoeken te zien die niet pro geel/zwart waren maar gericht tegen NEC. Niet altijd even leuk, maar in het kader van gezonde rivaliteit uiteraard geen enkel probleem. Zo horen derby's te zijn!

De uitsmijter van de de dag kwam echter van een sponsor. De Nijmeegse verzekeraar GHW mag van ons nu al de titel sponsor van het jaar krijgen. Zij kwamen met een uiting waar AFAB nog een puntje aan kan zuigen. Check het filmpje hieronder voor meer gezonde derbyhumor.


 
 Reacties op dit bericht:

Op dit bericht kun je geen reactie plaatsen.




"NEC ook op het witte doek een succes is?"
Top  |  Home  |  Contact  |  Copyright  |  NEC Nijmegen