Welkom op De Trouwe Honden | Inloggen | Registreren Online | Gebruikers: 0 | Gasten: 17
De Stelling: Bijsterhuizen
din. 24 maart 2009 

NEC’ers houden van een goede discussie. Niet alleen het geroezemoes op de tribune, wanneer het op het veld even niet interessant is, duidt daar op, maar ook de honderden, duizenden reacties in fora en onder berichten op websites wijzen in die richting. Probleem is wel vaak dat de discussie alle kanten op gaat. Daarom hebben wij het plan opgevat zo nu en dan een stelling te poneren waarop kan worden gereageerd! Deze keer is dat:

"Mocht het sportcomplex rondom de Goffert niet doorgaan dan zal de Goffert naar alle waarschijnlijkheid verhuizen naar Bijsterhuizen. Als dat gebeurt mag NEC zich geen NEC meer noemen!"

Dus barst los: helemaal waar, grote onzin of toch een gulden middenweg? Het is wat ons betreft allemaal prima, zolang je je standpunt een beetje begrijpelijk verwoordt, liefst met hoofdletters en leestekens. Het moge duidelijk zijn dat onzinreacties en scheldpartijen zonder enige toelichting worden weggehaald!
 
 Uw reactie:

U moet inloggen om een reactie te plaatsen.

 Reacties op dit bericht:

24-03-2009 08:10 door
Een middenweg. Door weg te gaan van de oude bloedkuul verlies je weer een stukje identiteit. Waar als ik voormzelf praat zo trots op ben. NEC heeft voor mij toch nog wel veel kenmerken van een arbeidsclub, daar hou ik van niet dat rijke gedoe zoals in Amsterdam. Dus ik hoop dat het niet zo ver komt, maar ik ben er heeeel bang voor met deze gemeente.........
24-03-2009 08:21 door
De goffert kunnen ze maar uitbreiden tot 22.500 plaatsen. Laten we dat eerst maar eens doen. Als nec een stadion bouwt voor 30.000 man zit het denk ik bijna elke wedstrijd halfvol en dat zou tenkoste van de sfeer gaan. Dadelijk gaat het weer een paar jaar slecht en dan komt er geen hond meer... (kijk vites)
24-03-2009 08:22 door
Ik vind dat NEC zeker zich mag richten op een groter stadion. Maar als je meer kwaliteit en meer zitplaatsen wil moet je wel verhuizen. Aan de ene kant jammer want het ligt nu ook prachtig maar je moet ook kijken naar de successen die eventueel kunnen komen?!
24-03-2009 08:29 door Jeffrey
Ik begreep van NEC dat ze met een stadion op Bijsterhuizen meer volk rondom Maas en Waal kunne bereiken. Zou het overigens zwaar klote vinden als we naar Bijsterhuizen zouden gaan. Nu hebben we een mooi stadion op een unieke plek. Straks zijn we 1 van de vele stadions op een lelijk terrein.
24-03-2009 08:35 door
De Goffert moet blieve! Wel uitbreiden naar 22.000.
Dat zijn er 10.000 meer als we al hebben. Kijk naar AZ die kunnen er 18.000 kwijt, dus dan mogen wij niet klagen met 22.000. Probeer het maar eens vol te krijgen!

Sjaal
24-03-2009 08:40 door
I . En als het zou gebeuren dat we naar bijsterhuizen gaan, wat ik niet hoop wij zijn een Nijmeegse club en geen wijchense. Hoe gaan we ons stadion dan noemen want goffert stadion werkt dan niet echt meer he . Dus dan krijg je andere locatie en andere naam voor het stadion wat moeten we dan nog meer verliezen. Dus ik zeg lekker op de goffert blijven en ons gezicht behouden.Sjaal
24-03-2009 08:41 door
Dan heb je het uitgebreid naar 22.000 en als het goed draait, zit je dadelijk weer met een probleem...

Het is zonde om weg te gaan van de huidige locatie, maar er zitten genoeg voordelen aan betreft bereikbaarheid, mogelijkheid tot groter stadion en commercie. Dat het op een industrieterein ligt hoeft niet zo erg te zijn. Kijk naar Groningen, waar het stadion ook op een industrieterein ligt, maar Nederland het alleen heeft over het mooie stadion. Dus als NEC/De Gemeente hun werk goed doen en een stadion zoals De Euroborg weten te plaatsen, dan ben ik redelijk om. Vooral omdat ik weer dat op de huidige locatie geen toekomst ligt en je toch verder wilt.
24-03-2009 08:42 door
Op dit moment speelt NEC op de mooiste locatie in Nederland, daar moet alles aan gedaan worden om dat zo te behouden. Aan de andere kant, moet er natuurlijk ook realistisch worden gebleven en moet er naast emotionele argumenten ook worden gekeken naar bijv. of het wel betaalbaar is, of er wel voldoende rek zit op de locatie in de Goffert etc.
Ik zou een verhuizing heel erg jammer vinden, zeker naar Bijsterhuizen, maar dat houdt niet in dat ik denk dat het nooit meer goed zou komen als het even slecht gaat. Er zijn zoveel clubs verhuist, kijk bijv. Twente en daar zit het tot de nok toe gevuld. Dus qua locatie is er niets mooier dan de Goffert, mocht het tot een verhuizing komen, dan hoop ik op een erg mooi vol stadion met veel potentie voor de club.
24-03-2009 08:43 door
Ik heb gemengde gevoelens. Dat NEC zich geen NEC meer mag noemen vind ik een te rigoreuze stelling. De indentiteit van een club is niet voor 100% onlosmakelijk verbonden met de locatie. Wel is het eeuwig zonde dat de mooie omgeving van het stadion straks misschien verandert in een saai en nietszeggend industrieterrein te Wijchen. Ik ga nu zo'n 15 jaar naar NEC en geniet elke keer weer van de wandeling van mijn auto naar het stadion. Deze locatie is wel kenmerkend voor NEC.
Ik vind wel dat er zo snel mogelijk (doch niet al la den haag=lelijk) een nieuw/vernieuwd stadion moet komen. Op de huidige locatie denk ik dat het te lang duurt. Dan blijf je achter de feiten aan lopen.
Mijn absolute voorkeur is het huidige stadion verbouwen mits dit niet te lang op zich laat wachten.
24-03-2009 08:50 door
Als je voor een stadion gaat dat weer richting 30.000 mensen moet, dan lijkt dat lastig haalbaar op de huidige locatie. Maar bij 20.000+ vind ik dat we nog op de Goffert moeten blijven.
Mochten we naar Bijsterhuizen moeten, dan blijft NEC uiteraard bestaan want WEC, Wijchen Eendracht Combinatie, klinkt niet lekker en dan komen grappen over.
Als er dan verhuisd wordt, zorg voor een echt stadion.
24-03-2009 08:50 door
Ik vind uitbereiden naar 22.500 prima; inderdaad, een halfvol stadion is niet echt gezellig, denk aan de oude Goffert. Eventueel een vak met staanplaatsen voor de liefhebbers. De redenatie "we bereiken op Bijsterhuizen meer mensen uit Maas en Waal" begrijp ik niet...hoezo?? Als die willen komen kunnen ze ook naar de Goffert komen! Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er op de wachtlijst staan voor een seizoenkaart; zijn dat er 100 of 1000 of meer..??? Bij Twente was de wachtlijst zo groot dat nagenoeg alle nieuwe plaatsen direct gevuld zijn. Met een wachtlijst van 1000 hoeft er geen nieuw stadion met 30.000 plaatsen gebouwd te worden. Sfeervol blijven vind ik erg belangrijk.Sjaal
24-03-2009 08:55 door NEC4EVER
Gemengde gevoelens?! Op de huidige lokatie geen toekomst?! 30.000 man?! Waar hebben we het in godsnaam over? Ik wordt echt stil van de reacties hier... NEC heeft nu al moeite om wekelijks de Goffert vol te krijgen en dan hebben we het over 12.500 man, als de capaciteit wordt verdubbeld (wat dus kan in het Goffertpark) komt het nooit vol! Laat staan 30.000 Getting nuts Confused
24-03-2009 09:01 door
Stadion ligt prima waar het nu ligt. Het is goed bereikbaar voor alle inwoners van Nijmegen en omstreken, per fiets, lopend en ook nog wel met openbaar vervoer. Met de auto wat minder, zeker parkeren, maar dat zal op Bijsterhuizen niet veel beter zijn en de vraag naar parkeerplaats zal daar veel groter zijn. Ik ga niet naar Bijsterhuizen fietsen! Trouwens, ligt dat niet in Wijchen? Dan mag NEC zich geen NEC meer noemen! Gewoon het Goffertstadion uitbreiden en dat eerst maar eens vol zien te krijgen.
24-03-2009 09:13 door
A. De Goffert kan je niet verplaatsen De Goffert is De Goffert
B Als NEC weg gaat uit DE GOFFERT is het geen NEC meer
C We hebben nu weer een goede trainer gehad, nu krijgen we naar alle waarschijnlijkheid Groenendijk.
Gaat het nu net zo als toen Neeskens weg ging en Lock alles naar de klote hielp?
D Dan spelen we volgend jaar degradatie voetbal.
E Ik heb al heel wat jaren een siezoenskaart maar dan zijn ze me kwijt.The finger
24-03-2009 09:17 door Mark Ariaans
Leuk dat men zegt dat we in potentie 30.000 supporters kunnen trekken, maar laten we wel wezen, de oude Goffert (29000, zoiets?) hebben we sinds de jaren '80 toch ook geen moment meer vol gekregen. 22500 plaatsen lijkt me realistisch gezien voor een fiks aantal jaren de bovengrens van wat je vol gaat krijgen, zeker nu men via TV en internet steeds makkelijker wedstrijden thuis kan kijken. Blijf maar lekker in de Bloedkuul.
24-03-2009 09:21 door Mark Ariaans
Toen "Lock" alles naar de klote hielp???

Lok deed het juist fantastisch met N.E.C., totdat hij tijdens de kerstborrel er ineens het bijltje bij neergooide. Ik blijf het een miegelstreek vinden dat hij er op die manier om persoonlijke redenen ineens tussenuit kneep, maar je kunt toch niet beweren dat hij het als trainer op dat moment slecht deed.
24-03-2009 09:30 door Jeffrey
Nijmegen Eendracht Combinatie hoort toch niet in Wijchen joh! Ben benieuwd of we de naam "Goffert"dan nog behouden. Zal wel verkocht worden.
24-03-2009 09:35 door
Het liefste blijf ik in de goffert. Gewoon uitbreiden tot 20.000 plaatsen.
Stel dat dat niet mogelijk is en je naar bijsterhuizen moet gaan is dat niet anders.
Als club moet je groeien om mee te kunnen met andere clubs in de middenmoot.

Alleen dan is het centrum wel erg ver weg en zit er voor de wedstijd een biertje pakken in het centrum zoals in de uefa niet meer in.
24-03-2009 09:45 door
Mooi op de oude plek blijven, anders gaat er een geweldig stuk historie verloren. Gewoon rustig groeien, dus 22.500 lijkt me meer gewenst. Ik blijf eerlijk gezegd liever middenmoter dan dat we moeten verhuizen en we gaan wat plekken omhoog. Ik heb liever trouw publiek dan publiek zoals in Arnhem dat bij mindere tijden weer weg is.
24-03-2009 09:46 door
Verhuizen, liever niet. Laat mij maar 17 en wat meer wedstrijden per seizoen met de fiets naar de Goffert rijden. En 20.000 man vind ik meer dan genoeg, want het klopt wel, we zeggen wel dat we uitverkocht zijn, maar ik zie genoeg lege plekken.
24-03-2009 09:51 door
Zonde als we weg moeten van de plek waar we nu zitten. Maar crusiaal is de uitbreiding van het stadion Als die alleen op een industrieterrein mag plaatsvinden en dat zou betekenen dat de club gered is dan liever dat dan aan een langzame dood ten onder gaan. Uitbreiding is namelijk cruciaal, met de 12.500 toeschouwers van nu houden we het nog een paar jaar vol en dan is het gebeurd. De clubs om ons heen bouwen verder en helaas moeten wij volgen om bij te blijven.
24-03-2009 10:15 door
Wat een enorme onzin! Wat mij betreft verhuizen ze nog vandaag, wat wil iedereen hier nu. Over een paar jaar in de eerste divisie, of aanhaken bij Groningen, Heerenveen en Twente. Meteen verhuizen bestuur en trek je niks aan van al die domme supporters die straks gewoon naar Bijsterhuizen komen met hun grote mond.
24-03-2009 10:18 door
Het liefst een groot stadion (40 a 60000), het grootste van Nederland, in de buurt van Nijmegen. Desnoods samen met een andere club a la Inter en AC Milan. Dan hebben we tenminste kans om ooit een prijs te winnen. Maar is dit wel realistisch? Denk het niet. Het plafond is denk ik 25 a 30000 toeschouwers, met af en toe incidenteel een grotere vraag tegen topclubs. Volgens mij kan je beter op de Goffert blijven, een mooi intiem stadion, wat altijd uitverkocht is, waar wachtlijsten voor zijn en waar NEC via pay per view abonnementen extra aan kan gaan verdienen. Want op tv liever een vol sfeervol stadion en veel pay per viewers dan een niet vol groot stadion en geen extra inkomsten.
Komt bij, hoe groter het stadion, hoe groter de kosten en hoe groter het financiele risico voor NEC. Verder vind ik wel dat er sponserruimtes bij moeten worden gebouwd, desnoods ten koste van extra supportersplaatsen. Die leveren het geld op. Bijvoorbeeld achter de Hazenkamptribune. Liever niet alle sponsers op een plek (daar is het saai en stil), maar bij supporters. Ook voor supporters het ultieme voetbalgevoel.
En waarom kan het stadion niet groter worden op de Goffert? Misschien moeten we dan op andere politieke partijen stemmen die daar wel hun goedkeuring aan willen geven.
24-03-2009 10:23 door Jeffrey
Beste GeileRon, Dan liever over een paar jaar in de EersteDivisie ja.
24-03-2009 10:34 door
Het is heel simpel: ik heb sinds dit seizoen geen seizoenskaart meer na 12 jaar geen wedstrijd gemist te hebben. Er zijn enorm veel redenen waarom ik niet meer in staat ben om naar de wedstrijden te gaan en zo gauw het weer mogelijk is schaf ik er weer één aan, maar alléén op de Goffert. De wandeling vanuit de Hazenkamp (waar mijn ouders wonen) naar de Goffert hoort er gewoon bij, de ligging van het stadion is prachtig en hoewel het geen mooi stadion is staat het in ieder geval op een plek met geschiedenis.

Naar Bijsterhuizen ga ik niet. Nooit.

Daarnaast: waar lullen we over? NEC wil naar 20.000 toeschouwers en ik zie hierboven mensen praten over 30.000 plaatsen?? Word eens wakker! Zelfs AZ was niet zo arrogant! En die hebben tenminste nog een achterland.
24-03-2009 10:44 door Jeffrey
Denk 20.000 max is. 30.000 laat me niet lachen zeg. Klappen
24-03-2009 10:45 door
Gewoon blijven op de Goffert, mits daar uitbreiding mogelijk is.

Ik hoor hier iedereen roepen 22500 is genoeg, dus op de Goffert blijven, maar op dit moment is het nog helemaal niet zeker dat die 22.500 ook mogelijk is op de Goffert. Voordat deze plannen er doorheen zijn (als ze er al doorheen komen met dit klote stadsbestuur) ben ik bang dat we de aansluiting kwijt zijn en onderaan de ere-divsie of zelfs eerste divisie bungelen.

Als de keuze is: Niet vergroten, of vergroten op Bijsterhuizen, dan hebben we geen keuze en zal er toch verhuisd moeten worden, hoe erg dit ook is, want we spelen nu op de mooiste locatie van Nederland.

Ik denk zelfs dat de huidige termijnen waarin gesproken wordt (einde van het jaar besluitvorming) er voor gaan zorgen dat NEC definitief afhaakt bij de middenmoot/subtop. De gemeente heeft gewoon het belang van NEC en uitbreiding nooit in willen zien.
24-03-2009 10:54 door Bleum
Wat is NEC? Behalve het voetbal is er al zoveel weggesaneerd in de geschiedenis dat van een identiteit amper sprake is. De Goffert en de clubkleuren zijn de enige stukjes houvast die we nog hebben. En daar moeten we er nu ook weer 1 van inleveren? Nee bedankt! Als je alles wat NEC maakt gaat uithollen, betekent het dat straks alleen het voetbal en de resultaten de binding met de club gaan bepalen. Heel gevaarlijk. Een te groot stadion zal ook betekenen dat mensen ook makkelijk een keer een SCC kunnen laten schieten. Gaat het weer wat beter dan is er altijd kans om weer een goede plaats terug te kopen. Ook gevaarlijk.

En dat het niet zou kunnen hier geloof ik niet. In de Goffert konden al eens 30.000 man, dus waarom kan dat nu niet weer? Boomgrens? 52 degrees torent ook boven de bomen uit, dus waarom de goffert niet? Parkeerproblemen? 1 keer in de twee weken overlast moet kunnen. Ik krijg het enge idee dat de club, de politiek en zelfs supporters zichzelf naar Bijsterhuizen aan het toe praten zijn. Sommige zeggen zelfs dat het niet anders kan. Dat is onzin, waar een wil is, is een weg en zelfs 30.000 man in een nieuwe Goffert op de huidige plek is mogelijk. Persoonlijk denk ik dat 20.000 man al voldoende is, maar dat terzijde. Een onderzoeksbureau gooit nu wat olie op het vuur door te zeggen dat bijsterhuizen een optie is waar heel veel rekening mee moet worden gehouden. Maar hoe geloofwaardig is zo'n onderzoeksbureau als ze zeggen dat wij groter kunnen groeien dan Groningen? Laten we nou eens echt gaan werken aan imago en geen grijze muizenbeleid: NEC de enige club die nog steeds op historische grond speelt en niet op een industrieterrein! Hallelujah!
24-03-2009 11:38 door
Als de mogelijkheid zich voordoet om verder te groeien op een andere locatie is het niet anders ...hoelang spelen we in de goffert, daarvoor hebben ze ook al tientallen plaatsen in de stad gehad en wanneer we niet verder kunnen om bepaalde groenvoorzieningen dan moet je verkassen en uitbreiden naar 25000 plaatsen , dat is nu niet mogelijk in de goffert hoe jammer dat ook is maar alles in het belang van NEC en de sportiefe prestaties ...ik zeg liever in de Goffert maar dan zal het voltallige stadsbestuur daarin mee moeten en aangezien we een linkse stad zijn be ik er bang voor dat dat gaat gebeuren , daarom zeg ik als het niet anders kan dan is dat de enige manier om verder te komen en dat is toch wat we willen hier in nijmegen
24-03-2009 11:46 door
Hou toch op. Alsof de grote van je stadion te maken heeft met de stand op de ranglijst aansluiten bij Herenveen, Groningen en Twente. Bull shit als je er de spelers niet voor hebt gebeurd dat niet. NEC moet ieder jaar weer opnieuw beginnen met de selectie. Als er een leuke speler rond loopt word ie toch weer weggehaald. En nu nog maar afwachten wie Been allemaal meeneemt naar Rotterdam. En dat er dan meer geld binnenkomt voor andere spelers ben ik het mee eens. Maar het geld wat zu nu gevangen hebben voor Baretto, Olson, Wisgerhof, Holman, Vadocz, toch een aardig bedrag bij elkaar, wat hebben we daar van terug gezien? Niets NEC huurt liever zodat de speler zich in de kijker speelt en volgend jaar naar een andere club kan. En als ze een contract verlengen laten ze er weer Ă©Ă©n of ander clausule in opnemen zodat die gene weer voor een appel en een ei weg kan. Ik denk dat NEC zich beter kan richten op de scouting en aankoop van spelers (en het vasthouden van spelers) Zoals Herrenveen Twente en Groningen. Dan zich zorgen maken over een groter stadion. 22500 is meer dan zat voor ons. Dus lekker in de goffert blijven.
24-03-2009 12:05 door
NEC is Nijmegen en Nijmegen is NEC. Bij Nijmegen hoort ook een groot stadspark, De Goffert. En in die Goffert hoort het stadion van de plaatselijke voetbalvereniging te staan. Halen ze dit voetbalstadion weg uit dit park, dan gaat er een groot stuk van de Nijmeegse identiteit verloren. Ik zou dat heel erg jammer vinden.

Ik heb daarnaast inmiddels zo veel meegemaakt in de Goffert dat er bij een evt. verhuizing een enorme hap van mijn club wordt weggenomen. En ik ben liever niet voor een club waar al een hap uit is.

24-03-2009 12:25 door
Gewoon realistisch zijn en verkassen naar bijsterhuizen.
Daar een supermooi en inventief, multicultureel sportstadion bouwen waar de rest van het land jalours op is.
De goffert behouden voor trainingen, en andere sportevenementen.
De goffert zal altijd blijven, maar zeg nou zelf, je blijft zelf ook geen honderd jaar op een en dezelfde plek wonen!?!
Op bijsterhuizen een nieuwe start maken, en de rest van NEC's bestaan in het linker rijtje ballen.Sjaal
24-03-2009 12:30 door
Multicultureel stadion?
24-03-2009 12:43 door
Als er echt, maar dan ook ECHT, geen andere optie voor het doorgroeien van NEC.. Dan moeten we maar verhuizen.. Maar De Goffert is zo weer verweven met alles waar NEC voor staat.. De locatie is bovendien onderscheidend in Nederland, want ook supporters van andere clubs zeggen dat dit de mooiste plek van Nederland is voor een stadion. Met een nieuw stadion gooi je dat weg en kom je in het rijtje stadions van Ado, Roda etc... Bovendien ben ik net van Haps naar Nijmegen verhuist en kan ik nu eindelijk lekker op de fiets! Gewoon uitbouwen naar 22.000..

Waarom bouwen ze de Jan Massinkhal niet om tot topsportcentrum met een grote parkeergarage daaronder.. daar komt ook een treinstation in de buurt en de bussen rijden daarlangs.. vanaf daar is het een kilometer naar de Goffert.. in Hamburg was het verder lopen van het metro station naar het stadion.. en daar werkten de pendelbussen prima..

Marketingtechnisch heeft het echt veel waarde om lekker dicht bij het centrum te zitten.. dus ik hoop dat ze verder kijken dan hun neus lang is.. en dat bij een nieuw stadion ik wel op dezelfde plek kan zitten waar ik nu een seizoenkaart heb!
24-03-2009 13:08 door
@Erik: NEC speelt inmiddels al bijna 70 jaar in de Goffert en daarvoor nog geen 500 meter ervandaan in de Hazenkamp. Doe dus niets alsof het niks is.
24-03-2009 14:04 door
Het liefst blijven op de Goffert maar het is wel noodzakelijk dat NEC gaat uitbreiden naar 30.000 omdat de andere subtoppers ook gaan uitbreiden naar 30 á 40.000. Waarom wordt er geen nieuw stadion gebouwd op de goffertweide, daar is ruimte genoeg. Dan kunnen ze gelijk ook het parkeerprobleem oplossen door onder de grond een giga parkeergelegenheid te bouwen. Het oude stadion breek je af en maak er weer een natuurpark van. Maar dat kan alleen als je echt een giga parkeergarage bouwd waar een +/- paar duizend auto's in kunnen. Een andere optie is het terrein van voetbalclub SCE over te nemen en dat SCE de velden van NEC krijgt. Zo zit je dicht aan een snelweg en je zit toch in nijmegen dus hoef je de naam niet te veranderen. Neem de omliggende terreinen ook over en je hebt genoeg ruimte om een gigantisch stadion te bouwen. Dit is gewoon belangrijk om meer en grotere investeerders aan te trekken.
24-03-2009 14:40 door rooie
het enige op de clubkleuren na dat ECHT NEC is ! behouden dus!! zonder bloedkuul geen eniesee Let op
24-03-2009 14:49 door
@ jaap haagmans .... ik zeg niet dat niet niks is , gaf alleen maar aan dat NEC welk vaker verhuisd is in haar bestaan , ik geef daarmee ook aan dat de goffert niet eens bij NEC hoort zoals vele zeggen en denken ...dat is in die 70 jaar erin geslopen ja maar de Goffert is niet de officiele thuisbasis van NEC want die hebben ze namelijk niet als je de historie een beetje kent van onze rood groen zwarte... ik juich het toe als het stadion in de goffert kan blijven en in de goffert uitgebreid kan worden ..maar het is een feit dat als je stokt in de mogelijkheden, je naar alternatieven gaat kijken, het probleem is het stadsbestuur met hun groen in het park ...wat overigens in ruime mate aanwezig is ... als we zo gaan beginnen kunnen ze ook die lelijke fiets/skate gebeuren daar weg halen met al die lelijke graffiti, dat hoort niet in het mooie goffertpark, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ... in deze kwetie moet het gemeente bestuur hier maar eens op terug komen en NEC de mogelijkheid geven iets unieks te behouden voor Nijmegen maar ook voor Nederland want bijna elke club heeft een nieuw onderkomen, allemaal zijn ze verhuisd , het zou fantastisch zijn wanneer om de Graaf hier het voortouw in zou nemen en onze mooie club niks in de weg legt als het gaat om UITBREIDING... en dan heb ik het over 25.000 tot 27.500 dat is perfect voor NEC en Nijmegen en omstreken, maar mt 20.000 ben je te voorzichtig dat kan straks nog duurder gaan uitvallen wanneer je toch moet verhuizen en een compleet nieuw stadion gaat bouwen...laten we hopen dat er indedaad een guldemiddeweg is en dat alle partijen tot een overeenstemming komen waar ook de fan mee kan leven ...Sjaal
24-03-2009 14:52 door
24-03-2009 11:46 door Johan,.... die spelers waar jij op doelt komen ook niet als je speeld in een te klein stadion en ze het salaris niet kunt bieden omdat je gewoonweg te weinig draagkracht hebt dan om die spelers juist hierheen te halen...alles draait om geld en een groter stadion is meer inkomsten dus dan pas kun je de spelers halen waar jij het over hebt ...dus wat jij zegt is totale onzin je kunt in dit te kleine stadion gewoonweg niet verder groeien ...
24-03-2009 15:05 door
Laten we een actie starten !... Hou NEC in de Goffert !!...er is immers al genoeg opgeoffert!!..
Mensen wees creatief en maak een spandoekken actie voor de eerstvolgende thuiswedstrijd, laat ze maar zien hoe massaal we tegen een verhuizing zijn en NEC willen zien voetballen in de Goffert
Daarmee kunnen we het stadsbestuur misschien duidelijk maken dat het juist fantastisch is om de club te behouden in de Goffert, het volkspark-model in een nieuw jasje dat moet toch mogelijk zijn...Sjaal
24-03-2009 15:10 door
als ze verhuizen word dat nooit meer lopend voor mij nar het stadionHuilend
24-03-2009 15:40 door
Er was al een spandoeken-actie, Erik. En wat mij betreft is een vertrek uit de Goffert onbespreekbaar. NEC blijft voor altijd in m'n hart, maar ik ga niet naar Bijsterhuizen.
24-03-2009 15:45 door
rot op met bijsterhuizen gewoon op de goffert
24-03-2009 16:14 door
Mochten we verhuizen naar Bijsterhuizen (dat rijmt) dan ga ik wel mee, NEC blijft mijn club, met of zonder Goffert. Punt is alleen dat we aan een uitbreiding naar 20 000 toeschouwers meer dan genoeg hebben, en dit is realiseerbaar met een verbouwing van de Goffert. Ik hoop echt dat de gemeente minder moeilijk gaat doen, want als we weggaan gaat er een stukje cultuur en historie verloren. Ik kijk toch liever naar voetbal in een mooi stadion met een bosrijke omgeving dan in een glasbak op een industrieterrein. Bovendien is een stadion van 30 000 toeschouwers niet vol te krijgen
24-03-2009 16:34 door
De goffert is onze plek, de goffert is een plek waar elke supporter van welke club dan ook graag naar toe gaat door de ligging de omgeving..
Wij als volksclubbie mogen nooit weg uit de goffert met het mooie park, wat en waar wil je het op bijsterhuijze bouwen ook daar is bijna geen plek meer...
Ik ben er op tegen en echt 100% op tegen dat we gaan verhuizen ik ben en blijf echt een trouwe supporter van MIJN/ONS clubbie..
maar weg uit de goffert NOOIT!!!!
24-03-2009 17:07 door
de goffert moet gewoon blijven Sjaal
24-03-2009 17:08 door
ps en laat anders maar het bestur we gaan ! Kotsen
goffert uitbreiden mag ook maar niet weg Let op
24-03-2009 17:28 door
woon zelf nog geen 5 minuten fietsen van bijsterhuizen, maar alsjeblieft, laat nec nooit op dat lelijke bedrijventerrein spelen. nec hoort in de Goffert!Cool
24-03-2009 17:46 door
Ik vind het maar een moeilijke beslissing. Ik zie graag NEC de club blijven die het is en daar hoort de bloedkuul bij. Maar als de gemeente ons blijft dwarsbomen, dan moeten we wel. Zonder uitbreiding spelen we over 20 jaar weer 1e divisie (of hoe het dan ook mag heten).

maar als ik kijk naar de locatie, dan lijkt het echt op dezelfde locatie als waar dat stadion van AZ ligt. Ik ben er Ă©Ă©n keer geweest, en dat was echt totaal sfeerloos (ook vanwege al die nep-supporters die na 75 min. vertrekken).
Misschien is het idee om net als feyenoord te doen, dat we naast de goffert een geheel nieuw stadion bouwen en dan het oude stadion ombouwen als een soort reuze-Eendracht. Als het stadion groter word, dan komen er meer supporters, en dan moet het supporters-home toch zeker ook groter? Big grin
24-03-2009 18:09 door
@KGBforNEC: Als je een geheel nieuw stadion voor 30.000 man bouwt kun je over 20 jaar ook weer eerste divisie spelen, maar dan speel je ook nog eens in een stadion dat tien keer te groot is en kom je nooit meer uit je crisis!
24-03-2009 18:10 door
Bijsterhuizen heeft 2 delen een Wijchense kant en een Nijmeegse kant , maar NEC hoeft ook niet weg uit de Goffert we moeten gewoon zorgen dat Groenlinks en de rest van de groenen uit Nijmegen verdwijnen.
Hoef je ook niet weg.
24-03-2009 18:46 door
Gelul NEC blijft NEC zolang ze maar in Nijmegen blijven spelen. Jammer als ze weggaan uit het Goffertpark,
maar uitbreiding naar 22.000 toeschouwers beter bereikbaar en betere parkeergelegenheid zullen de toeschouwers aantallen alleen maar ten goede komen.
24-03-2009 18:56 door
Allereerst verhuist niet De Goffert naar Bijsterhuizen, maar N.E.C.! Op 11 april 1910 werd de fusie tussen Nijmegen en Eendracht een feit. Vanaf dat moment ging de club verder onder de zeer vertrouwde naam: N.E.C. Op 17 april werd de eerste wedstrijd onder deze naam gespeeld op het speelveld achter hotel Mariënboom aan de Groesbeekseweg. Vervolgens verhuisde N.E.C. nog naar de Groenestraat, naar de St.Annastraat, naar de Weurtseweg en vervolgens naar de Hazenkampseweg. In 1923 werd N.E.C. uiteindelijk eigenaar van het sportpark tussen de Hazenkampseweg en de Vossenlaan. Vanaf de competitie 45/46 gaat het eerste van de amateurs (en sinds 1954 het betaald voetbal) in het Goffertstadion spelen en dat blijft zo tot heden. Het Goffertstadion wordt in 1999 totaal gerenoveerd. Bij alle verhuizingen bleef N.E.C. gewoon N.E.C. heten en hoewel we dus al meer dan zestig jaar in het Goffertstadion spelen, is er m.i. geen enkele reden om ons bij een (onverhoopte) nieuwe verhuizing geen N.E.C. meer te noemen. Ajax bleef gewoon Ajax toen het van de Watergraafsmeer naar de Arena verhuisde en zo zijn er meer voorbeelden te noemen. Nijmegen Eendracht Combinatie, dat is de bron, de kern, het hart je identiteit. Rood, Groen, Zwart zijn daar symbolisch onlosmakelijk mee verbonden (al weet ik, dat N.E.C., wat de clubkleuren betreft, een grillige historie heeft!). Nogmaals, ik hoop, dat het lukt om de uitbreiding in De Goffert te realiseren, maar het kan zijn, dat de Gemeente, N.E.C., investeerders, adviesbureaus, e.d. mij met argumenten en feiten kunnen overtuigen, dat een verhuizing de allerbeste oplossing is voor het betaald voetbal in Nijmegen. Zo’n besluit doet pijn, roept veel emoties op, maar ik weet ook, dat met een verhuizing de historie, het rood/groen/zwart, je clubhart meegaan en dat je je in het nieuwe stadion weer helemaal thuis kunt gaan voelen. (vgl. FC Twente, FC Groningen, e.a.; die hebben ook vertrouwde, historische stadions verlaten om in de nieuwe situatie toch ook weer te “bloeien”). Trouwens, als onverhoopt een verhuizing noodzakelijk zou zijn, dan kan in de aankleding/inrichting van het stadion (zowel aan de buitenkant als binnen in de diverse ruimtes) de mooie historie van N.E.C. heel goed tot uiting worden gebracht. Zonder de historie te vergeten kun je op een uitstekende manier aan de toekomst van de club werken.

24-03-2009 19:08 door
ik zie het al voor me...... laatste wedstrijd in de Goffert tegen die homo's van over de waal en dan op het eind dat lied van van der doelen met Nijmegen en dan iedereen janken.....Tong
24-03-2009 19:16 door Pol
Karelrob, grappig dat je juist Ajax noemt, de club die door de verhuizing zijn ziel is kwijt geraakt. Goed, de club heeft de naam nog wel maar het is niet het Ajax waar iedereen mee is opgegroeid. Net als NEC niet meer het NEC zal zijn waar ik mee ben opgegroeid als we verhuizen. Ook NEC zal zijn ziel kwijt raken.
24-03-2009 19:22 door
Let op blijf in de bloedkuil, daar horen we thuis. Wij rijden al jaren een eind, parkeren een pesteind weg en lopen ons suf, maar met liefde voor "ons eigen ENNIESEE". Nieuw stadion op Bijsterhuizen is om te Huilend ... Sjaal Sjaal Sjaal
24-03-2009 20:09 door
@Pol: Helemaal mee eens. En wat te denken van bijvoorbeeld AZ? Dat nooit in Nijmegen! NEC en de Goffert zijn onlosmakelijk verbonden.

Dit stadion is gebouwd met de bedoeling ooit uit te breiden. Wat een kapitaalvernietiging zou het zijn als je het nu alweer moet afbreken.
24-03-2009 20:18 door
Gewoon houden waar het is. En maak vak L maar staan plaatsen krijg je teminste veel meer sfeer.
24-03-2009 20:18 door
Ik kom al 40 jaar in de Goffert, maar toch ben ik geen tegenstander van een verhuizing naar Bijsterhuizen. Bedenk dat de meeste (potentiele) supporters uit (de groeigemeenten!) Wijchen, Beuningen, Malden en Groesbeek komen! Daarnaast is er voldoende parkeergelegenheid op Bijsterhuizen (denk aan de bedrijven in vergelijking met de Arena). De uitvalswegen zijn beter aangesloten op dat nieuwe stadion dan in de Goffert ooit gerealiseerd kan worden. Nadeel is wel de kapitaalsvernietiging van de Goffert die pas 10 jaar geleden gerealiseerd is.
24-03-2009 20:38 door
Pol, ik weet dat veel Ajacieden veel moeite hebben gehad met die verhuizing. Ze hebben flink aan de Arena moeten wennen. En sommigen zijn er nog altijd niet aangewend, maar voor veel Ajax-supporters is het toch wel zo langzamerhand hun Arena geworden, is mijn indruk. Ik denk niet, dat Ajax zijn ziel is kwijtgeraakt door die verhuizing. Ajax’ ziel is meer dan een zeer vertrouwde lokatie. Ajax’ziel is ook en vooral de historie, het gedeelde lief en leed van de mensen van de club, de clubkleuren, het “wij-gevoel” van die vele supporters van die club met landelijke en internationale uitstraling; zijn voetbalidentiteit (“Hollandse school”) en het in de nabije en verdere toekomst willen behoren tot de nationale en liefst internationale top (al zal dat laatste een geweldige toer worden!).
Een verhuizing van een zeer vertrouwde, geliefde en diep verankerde lokatie naar een geheel andere, onbekende, niet vertrouwde plek geeft een emotionele “schok”, het geeft onzekerheid; het geeft een sterk gevoel om het bekende en vertrouwde juist heel vast te “omklemmen”/vast te houden. De ontdekking en het ervaren van die nieuwe omgeving vergt tijd (bij de een meer dan de ander). Maar in die nieuwe omgeving kan dat bekende en gewilde “ik –voel- me –hier-thuis”-gevoel weer helemaal terugkomen. Pol, als ik straks in een nieuw stadion op locatie X zit, ga ik me zeer zeker weer thuis voelen (ook al kom ik al 60 jaar in de oude en “nieuwe” Goffert!) , want de “ziel” van N.E.C. is voor het allergrootste deel ongebroken (“clubliefde”; historie, “weer trekken wij ten strijde”; Rood Groen Zwart) en voor dat deel dat verandert (lokatie) komt iets anders voor in de plaats. Een vergelijking (gaat niet voor de volle 100% op!): ik heb 34 jaar met zeer veel plezier in een huis in Lankforst gewoond; de kinderen zijn er opgegroeid; er ligt een rijke historie van lief en leed. Ik woon nu sinds twee jaar in een totaal andere omgeving in een geheel ander huis in een geheel andere omgeving (centrum van Nijmegen) en ook weer met zeer veel plezier! Door die verhuizing ben ik mijn “ziel” niet kwijtgeraakt!
24-03-2009 21:04 door
Als NEC naar Bijsterhuizen zou verhuizen weet ik niet wat er voor mij nog overblijft van de club. We spelen al 70 jaar op de huidige lokatie. NEC, De Goffert en Nijmegen horen bijelkaar.

Maar goed. Eerst moet nog maar eens heel duidelijk worden gemaakt waarom een uitbreiding op de huidige lokatie naar eventueel 30.000 man niet zou kunnen. Wat zijn de problemen en kunnen die echt niet opgelost worden?

Ook begrijp ik niks meer van de hele procedure rond de komst van het nieuwe stadion. Twee jaar geleden heeft een werkgroep (waarin o.a. NEC en de gemeente) het plan voor het Huis van de Topsport gepresenteerd. Een plan dat volledig ontworpen is voor een verblijf op De Goffert. Naar de haalbaarheid van dit plan wordt dit jaar onderzoek gedaan. Nog voordat dit onderzoek goed en wel begonnen is, zou NEC (1 van de partijen achter het huidige plan) nu hebben laten vaststellen dat het Huis van de Topsport op De Goffert geen goed idee is. Een merkwaardige gang van zaken.

Ik heb het gevoel dat we van onze huidige directie geen groot gevecht om De Goffert hoeven te verwachten. Die kiezen gewoon voor de gemakkelijkste weg.

Verder denk ik dat NEC een belangrijk deel van haar commerciele waarde weggooid door De Goffert te verlaten. Hoe meer clubs naar industrieterreinen verhuizen, hoe meer het waard wordt dat wij daar niet zitten.

Tot slot. Als een latere uitbreiding naar 30.000 man niet zou gaan omdat dit te duur zou zijn (bijvoorbeeld vanwege noodzakelijke bouwkundige aanpassingen), dan roep ik de investeerders (en zelfverklaarde NEC-supporters) hierbij op om eens een keer serieus in NEC te investeren. Niet voor een of ander 3e-rangs toppertje maar voor het behoud van de mooiste club van Nederland.
24-03-2009 21:49 door
En ook ik heb het gevoel dat de club er helemaal achter staat dat we verhuizen uit ONZE GOFFERTThe finger
24-03-2009 22:41 door
nec moet op de goffert blijven,stadion voor 22.500 is voorlopig grooe genoeg.
25-03-2009 09:32 door
Dat is nou net het probleem Jose, als we op de Goffert blijven is de maximale capaciteit ongeveer 20.000.
Dat is meteen het uiterst haalbare op de goffert, na deze uitbreiding zal het nooit nog een keer kunnen uitbreiden.
Ik zeg, lekker verkassen naar Bijsterhuizen, daar ligt de toekomst
25-03-2009 10:04 door
Waarom heeft iedereen het hier toch steeds over 30.000 plaatsen? Wie denken jullie wel niet dat we zijn? Wij zijn NEC en wij mogen echt heel tevreden zijn als we 20.000 plaatsen structureel weten te vullen. NEC heeft verleden en al dat verleden ligt in de Goffert. Zonder de Goffert is NEC gewoon geen NEC meer. Dan heb je er nĂłg zo'n lelijk run-of-the-mill clubje bij!
25-03-2009 10:29 door
gewoon op de goffert blieven, 22.000 krijgen we voorlopig eg nog nie vol hoor! en waarom kunnen we dan niet nog verder doorverbouwen naar 30.000?

25-03-2009 10:46 door
Als de gemeente moeilijk blijft doen over de zichtbaarheid van een eventuele grotere uitbreiding van het stadion, blijft er weinig anders over dan naar een andere locatie te vertrekken. Immers met een uitbreiding naar slechts 20.000 plaatsen raak je als club op het tweede plan en worden zelfs VVV en de Graafschap concurrenten. Mogelijk degradeer je zelfs en kom je echt in de problemen. Waarom doet de gemeente ook zo moeilijk over een eventuele aantasting van het Goffertpark. Een stadion past toch goed bij een park en geen Nijmegenaar zal daar aanstoot aan nemen. Bovendien staat er al dat 51 degrees gebouw van Philips dat veel meer horizon vervuilend is. Met wat aangepaste kleuren en wat begroeing op de wal valt die uitbreiding trouwens helemaal niet zo op. En als je slim uitbreidt hoef je ook niet zo hoog te gaan. Stel, je breidt uit tot 25.000 plaatsen met de mogelijkheid 5000 zitplaatsen door 8-10 duizend staanplaatsen te vervangen. Dan kom je nog op een totaalcapaciteit van 28- 30.000 plaatsen. Laat dan die dure omwalling, cq grafheuvel weg, dan kun je het allemaal nog voor een lager bedrag dan gepland, doen ook.
25-03-2009 14:37 door
Wat ik overigens wel belangrijk vind voor een nieuw of uitgebreid stadion, is dat er ruimte is voor sfeervakken en statribunes.
25-03-2009 18:13 door
je ziet nu al,nu het wat minder gaat er veel lege stoeltjes zijn tijdens de wedstrijd.wacht eerst maar eens af hoe veel echte supporters in april hun seizoenskaart verlengen.
vroeger in de oude goffert konden er ook 30.000 in en die zat ook alleen vol als het goed ging,of evt bij een goede na competitie,dus ik denk dat een stap naar een stadion van 20.000 groot genoeg is.
25-03-2009 18:18 door
Tips voor een nieuw stadion: Zet het in de buurt van een groot kruispunt ten zuiden van de stad. Zorg dat er een dak op zit en dat het gras naar buiten kan. Organiseer er zo nu en dan een concertje in. Aan de andere kant van de Waal al jarenlang een succes!
26-03-2009 13:45 door
volgens mij is het nec nijemgen en geen nec wijchenConfused nec is de goffert en 25000 plaatsen is denk ik wel genoeg voor nec 30.000 is wel een beetje erg veel Confused
27-03-2009 03:03 door
30.000 man heeft altijd gekund op deze locatie,wat zou nu het probleem zijn in vergelijking met de oude goffert.je hebt zelfs niet eens een wielerbaan nodig,en de technieken zijn zo ver dat dat echt wel haalbaar is om het in de goffert te realiseren..geen voetbal op een weggedrukt industrieterrein.daar hoor je geen voetbal te spelen.Off topic ..ik zie het al voor me met cafe bijsterhuiszicht moet er niet aan denken.slecht plan
28-03-2009 09:04 door
Het liefst blijf ik in de Goffert natuurlijk, geweldige plek en de wandeling door het bos is prachtig. Geen club die het stadion zo mooi heeft liggen als NEC.
Maar als het echt niet anders kan, moeten we niet zo nostalgisch doen, er zijn zoveel clubs verhuisd: FC Twente uit het Diekman, NAC weg uit de Beatrixstraat, Ajax uit De Meer, Groningen uit het Oosterpark. En al die supporters zijn gewoon mee verhuisd hoor.





"NEC niet de enige Rood-Groen-Zwarte Arbeidersclub is in Nederland?"
Top  |  Home  |  Contact  |  Copyright  |  NEC Nijmegen